اردوی عکاسی انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در ییلاق عشایری آتمیانلو برگزار شد

آرخا: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر؛ هشتمین سفر عکاسی خود را در منطقه ییلاقی طایفه آتمیانلو واقع در دامنه قوشاداغ شهرستان اهر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ این اردو که به علت تقارن با ماه مبارک رمضان بصورت نیمروزه انجام گردید با حضور ١٧ نفر از اعضای انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر به منظور ثبت جلوه های زیبا، مسائل و مشکلات و سختیهای زندگی عشایر ارسباران انجام شد.

براساس این گزارش؛ ثبت و ماندگاری ابعاد مختلف زندگی عشایری از این لحاظ دارای اهمیت ویژه ای است که به مرور زمان روشها و آداب و رسوم سنتی زندگی این قشر زحمتکش  که بحق ذخایر انقلاب هستند، روز بروز کمرنگ شده و در آینده شاید دیگر شاهد این جلوه های ناب و طبیعی که در زندگی عشایری می بینیم، نباشیم.

گفتنی است؛ سفر قبلی انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در اردیبهشت ماه سال جاری در قشلاق هارنا واقع درمنطقه آبش احمد کلیبر محل برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی انجام گرفته بود.

براساس اعلام انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر؛ جلسه نقد و بررسی جشنواره قشلاق هارنا انجام گردیده و آثار ثبت شده در ییلاق آتمیانلو به زودی با حضور اعضای شرکت کننده برگزار خواهد شد.