بالاترین و والاترین عنصر موجودیت و هویت هر جامعه فرهنگ آن جامعه است

آرخا: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ عمومی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بی شک بالاترین و والاترین عنصر موجودیت و هویت هر جامعه  فرهنگ آن جامعه است .خدمت در ساحت فرهنگ و هنر و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر توفیقی بس عظیم است که هر کس توان و یارای آن را ندارد و به طور حتم این توفیق نصیب انسان هایی فرهیخته و دوراندیش است که دلبستگی وافری به مردمان جامعه خویش دارند.

ایران اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ کهن و غنی ایرانی و اسلامی و با حفظ سنت‌ها و ارزش‌های پسندیده الهی توانسته است الگوی مناسبی برای امت‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه جهان باشد.

عنایت ویژه  به مقوله فرهنگ عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از ارکان جدی نظام اسلامی بوده و فرمایشات متعدد امام راحل و مقام معظم رهبری نشانگر عمق نگاه نظام اسلامی به مقوله فرهنگ عمومی است. از این رو روز ١۴ آبان به‌عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور ثبت گردیده است تا دقت عموم مردم و مسئولان به این نکته مهم و اساسی جلب شود.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر  ضمن تبریک ١۴ آبان  به عنوان روز فرهنگ عمومی از ایزد متعال آرزو دارد تا یاریمان نماید در هر شرایط مدافع ارزش های اسلامی و انسانی جهت پیشرفت مسایل اجتماعی و رهایی ملی، مسیر مطلوب تیسیر یابد . امید است همواره در راه اعتلای فرهنگ و هنر  کشورمان کوشا و موثر باشیم و فرهنگ عاشورا که همواره برای جامعه اسلامی الهام‌بخش بوده ،در جامعه کنونی ما متبلور گردد.