هر گونه قطع، خرید ، فروش و حمل درختان ممنوع است

آرخا: همزمان با افزایش واکنش شهروندان و رسانه ها نسبت به قطع درختان در منطقه قره داغ تحرک مسئولان نیز افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تشدید برخورد با تخلفات احتمالی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هر گونه قطع، خرید ، فروش و حمل درختان ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حسین فائق با اشاره به قطع درختان در مناطق مختلف ارسباران و پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، از تشدید نظارت و افزایش گشت های کنترلی در مناطق حفاظت شده ارسباران خبر داد و گفت: با حکم مقام قضایی استان، هر گونه قطع و حمل درختان در استان ممنوع و مشمول پیگرد قضایی شده است.

وی به برگزاری جلسات مختلف در شهرستان های واقع در منطقه ارسباران جهت برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد و افزود: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری ها در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست در این زمینه همکاری نزدیکی با ما در برخورد با تخلفات احتمالی دارند.

فائق ادامه داد: به کلیه صنوف چوب و فروشندگان الوار تذکرات لازم داده شده است که از خرید و فروش هر گونه چوب درختان غیر مجاز به خصوص درختان جنگلی به طور جدی خودداری کنند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته و تا اطلاع ثانوی هر گونه قطع، خرید و فروش و حمل درختان بریده شده ممنوع بوده و پلیس راه استان موظف به برخورد با متخلفان و توقیف محموله های غیر مجاز است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم گفت: گشت های مشترک یگان های حفاظت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان در مناطق مختلف ارسباران ادامه دارد و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

سرهنگ محمدرضا حسن زاده تاکید کرد: هر گونه بارگیری و حمل چوب و الوار بدون اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی غیر قانونی بوده و موجب برخورد قضایی خواهد بود.

وی افزود: صنوف و فروشندگان الوار در استان باید نسبت به اخذ مجوز و پروانه فعالیت طی ماه جاری از منابع طبیعی استان اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: برابر دستور مقام قضایی هر گونه قطع و حمل چوب درختان و الوار و انتقال آنها به خارج از استان آذربایجان شرقی ممنوع است و پلیس راه موظف به برخورد با متخلفان و توقیف محموله و خوردوهای حمل بار است.