آغاز مطالعات ثبت ملی جنگل های مشکین شهر/ تلاش برای اتصال به جنگل های ارسباران

آرخا: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از انجام مطالعات جامع ثبت ملی جنگل های انزان، حتم مشه سی، کولیار و ساطی میزان در شهرستان مشکین شهر خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی صبح چهارشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: این مطالعات به دلیل جاذبه های طبیعت این منطقه انجام می شود.

او ادامه داد: با توجه به پیشنهاد ثبت جهانی جنگل های ارسباران، در آینده می توان جنگل های ذکر شده را به محدوده جنگل های ارسباران الحاق کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ادامه داد: ثبت ملی جنگل ها موجب تقویت برنامه های صیانت و حفاظتی خواهد شد.

ایمانی تاکید کرد: در مطالعه و تشکیل پرونده ثبت ملی نظرات سایر دستگاه ها نیز احصا می شود تا تمامی ویژگی های طبیعی و گردشگری در پرونده ثبتی لحاظ شود.

وی همچنین به همکاری میراث فرهنگی شهرستان اهر در انجام مطالعات اشاره و ابراز امیدواری کرد با ثبت جهانی جنگل های ارسباران، برنامه های صیانتی جامع در جنگل های واقع در محدوده شهرستان مشکین شهر اجرا شود.