طرح گردهم آیی سالانه نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر تقدیر شد

آرخا: طرح گردهمایی سالانه نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر ارسالی انجمن ادبی اهر به نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی کشور شایسته تقدیر شناخته شد.

نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، برگزار شد و در اختتامیه این جشنواره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار ‌شد، طرح‌های برتر ۲۷ انجمن ادبی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ در این آیین طرح “همایش نظیره سرایان منظومه حیدربابایه سلام” از اهر به خاطر بومی و خلاق بودن طرح و داشتن قابلیت اجرای کشوری در بین طرحهای ارسالی از ١٨٢ انجمن ادبی از سراسر کشور شایسته تقدیر شناخته شد.

در این جشنواره، ۱۸۲ انجمن ادبی از شهرهای مختلف شرکت کرده و برنامه‌هایشان را ارائه دادند که بعد از انجام دو مرحله داوری، در نهایت از بین برنامه‌های ارسالی، ۵۱ برنامه نامزد شد که از میان این برنامه‌ها، ۷ طرح به عنوان برنده و ۲۰ طرح به عنوان تقدیری معرفی شدند.

هر یک از طرح‌های تقدیری با ۳۰ میلیون ریال و طرح‌های برگزیده با ۸۰ میلیون ریال مورد حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرار می‌گیرند.

داوری نهایی این جشنواره را علی‌اصغر سیدآبادی (نویسنده و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد)، بهمن ساکی (شاعر و پژوهشگر) و احسان رضایی (نویسنده و دبیر جشنواره انجمن‌های ادبی) بر عهده داشتند.

مراسم پایانی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وی در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آدینه تهران برگزار  شد و در این مراسم، به جز اهدای جایزه برترین طرح‌های ارائه شده از سوی انجمن‌های ادبی سراسر کشور، پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز رونمایی شد.