امام جمعه اهر: قرآن دستورالعمل زندگی ما را ترسیم کرده است

آرخا: آیین اهدای جوایز به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی ترنم وحی( یادمان شهید عباس بابایی) در آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین اهری با حضور امام جمعه اهر و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، مسابقات قرآنی ترنم وحی توسط موسسه قرانی نسیم وحی اهر برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند. مشرفی مدیر این موسسه قرآنی در این آیین گفت: این دوره از مسابقات قرآنی با شرکت بیش از ۸۰ نفر در پنج گروه سنی و در قالب رشته های؛ حفظ ۲۵ سوره آخر قرآن، حفظ جزء سی ام قرآن، فصیح خوانی، دو جزء آخر و پنج جزء اول قرآن، فصیح خوانی سوره مومنون( ویژه کارکنان دولت) و مفاهیم سوره حجرات طی دو روز برگزار شد.
وی با بیان این که تعداد ۲۴ نفر منتخبین این مسابقات هستند، افزود: این موسسه قرآنی در تابستان امسال فراخوان مقاله در موضوع « همدلی و همزبانی» برگزار کرد که چهار مقاله برتر شناخته شد.
امام جمعه اهر در این آیین با اشاره به فرارسیدن سال نو و عید نوروز، گفت: همزمان با این که خانه تکانی می کنیم و به ظواهرمان رسیدگی می کنیم تا روزهای خوبی داشته باشیم، باید از نظر باطن و خانه تکانی دل و تحولات درونی هم کوشا باشیبم.
آیت الله حاجی زاده افزود: اگر در سال ۹۴ خیر وبرکاتی از وجود ما صادر شده بگوییم الحمدلله رب العالمین و اگر خدای ناکرده لغزش ها و خطایایی از وجود ما نشأت گرفته استغفار و توبه کنیم تا سال جدید، سال پر برکت و معنوی برای ما باشد.
وی ادامه داد؛ یا مقلب القلوب و الابصار. یا محول حول و الاحوال. حول حالنا الی احسن الحال. احسن الحال یعنی؛ انسان وجود خود را وجود قرآنی بکند. اگر وجود قرانی کرد می شود احسن الحال. اگر عبد واقعی باشد برای پروردگار متعال می شود احسن الحال.
امام جمعه اهر گفت: در آستانه شهادت جانسوز فاطمه زهرا هستیم. اولیای الهی نواب رسول الله اعظم اعتقاد و ارتباط خاصی با قرآن داشتند. هر کدام بابی در زندگی حضرات معصومین راجع به قرآن شریف دارند. ام الائمه می گوید: قرآن خواندن از شما را دوست می دارم. قرآن خواندن مورد علاقه حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
آیت الله حاجی زاده افزود: اگر می خواهیم زندگی ما با سبک زندگی اسلامی باشد. سبک زندگی اسلامی راهش قرآنی و عترتی شدن است. کار و زندگی ما باید با حساب و کتاب باشد. راه زندگی اسلامی در کتاب قران ترسیم شده است.
وی اظهار کرد: انسان باید در زندگی هدف داشته باشد.عبادت به موقع، صله ارحام در وقت خودش. کار در وقتش. راه و روش زندگی ما را قرآن ترسیم کرده است. قرآن دستورالعمل زندگی ما را ترسیم کرده است. بهترین روش زندگی را قرآن به ما آموخته است.
امام جمعه اهر گفت: در شهر باید قدم های جدی تر در مورد قرآن برداشته شود. موسسه قوی تشکیل شود و بقیه موسسات تقویت شود. بشود شهر قرآنی. همه دست به دست هم دهیم تا این اتفاق در اهر بیفتد. تشکر می کنم از موسساتی که با قرآن سر و کار دارند و در ترویج بحث های قرآنی تلاش می کنند.
حاجی زاده ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مسابقه قرآنی، افزود: از کسانی که در این مسابقات شرکت کردند صمیمانه تشکر می کنم. ادامه راه شهیدان هم همین است. برگزاری این مسابقه قرآنی به نام شهید عباس بابایی هم کار ارزشمندی است. انشاءا… بتوانیم راه شهیدان را ادامه بدهیم. امروز دشمنان قسم خورده اسلام و نظام اسلامی تلاش دارند؛ فرهنگ ما را از ما بگیرند. دیانت و قرآن را از دست ما بگیرند. قرآن را از ما بگیرند. دین و دیانت را از ما بگیرند. ما هستیم که باید در خدمت قرآن باشیم و فرهنگ غنی خود را که فرهنگ اخلاق است و فرهنگ انسانیت و فطرت اصیل و پاک انسانی است، حفظ کنیم.
در پایان مراسم لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان مسابقه قرآنی و فراخوان مقاله همدلی و همزبانی اهدا شد.